همایش تربیت و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع) برگزار می‌شود

نخستین همایش بین‌المللی «تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع)» به میزبانی انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه ایران و دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی «تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع)» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین همایش بین‌المللی«تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی علیه‌السلام» دارای مجوز ISC، در تاریخ ۲۸ تیرماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

علی بناییان اصفهانی، چاپ مقالات برتر در نشریات علمی پژوهشی معتبر مصوب وزارت علوم و وزارت بهداشت را از امتیازات ویژه این همایش دانست و گفت: مقالات برتر در مجلات معتبر در سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی چاپ می‌شود.

وی بابیان اینکه مقالات در طول همایش در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شوند، خاطرنشان کرد: متخصصان این حوزه فرصت دارند تا پیش از برگزاری همایش، مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارائه دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان محورهای همایش را در دو بخش اصلی تربیت معنوی و سلامت معنوی عنوان کرد و توضیح داد: در بخش تربیت معنوی از دیدگاه امام علی علیه‌السلام، مفهوم شناسی تربیت معنوی در معارف علوی، مبانی تربیت معنوی در معارف علوی، اصول تربیت معنوی در معارف علوی، سنجش در تربیت معنوی در معارف علوی و بررسی تطبیقی تربیت معنوی در معارف علوم تربیتی و روانشناسی از محورهای فرعی این بخش است.

بناییان ادامه داد: در بخش سلامت معنوی از دیدگاه امام علی علیه‌السلام نیز مفهوم شناسی سلامت معنوی در معارف علوی، مؤلفه‌های سلامت معنوی در معارف علوی، بررسی تطبیقی سلامت معنوی در معارف علوی، علوم تربیتی و روان‌شناختی، عوامل مؤثر بر سلامت معنوی در معارف علوی، شاخص‌های سلامت معنوی در معارف علوی و ابعاد سلامت معنوی در معارف علوی از زیرمحورهای این بخش است.

به گفته وی، متخصصان رشته‌های مرتبط با قرآن و حدیث و به‌طور خاص نهج‌البلاغه، روانشناسی با رویکرد اسلامی، مسائل تربیتی با رویکرد اسلامی و کسانی که در رشته‌های پزشکی با رویکرد سلامت معنوی فعالیت دارند، می‌توانند در این همایش با ارسال مقاله شرکت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان بابیان اینکه همایش بین‌المللی با همکاری دانشگاه‌های مختلف از سراسر جهان، برگزار می‌شود، گفت: کشورهای اسلامی همکاری ویژه دارند و از دانشگاه‌های لبنان، عراق، نیجریه و … در این همایش حضور خواهند داشت. علاوه بر اینکه از دیگر کشورها نیز در بخش سخنرانی استفاده می‌شود.

در این جلسه عنوان، آرمان، اهداف و محورهای مشخص شد و مقرر گردید در نشست بعدی نمایندگانی از سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در رابطه با سلامت معنوی فعالیت می کنند، حضور بهم رسانند.