امضای تفاهم‌نامه وزارت بهداشت، ‏حوزه علمیه و دانشگاه‎‎‎‎‎ها‎ + عکس

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، وزارت بهداشت‏ و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها‏، در دو بخش ارتقای سلامت معنوی و اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‏مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها‏، امروز در دو بخش ارتقای سلامت معنوی و اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت تفاهم نامه امضا کردند.

در این جلسه عنوان، آرمان، اهداف و محورهای مشخص شد و مقرر گردید در نشست بعدی نمایندگانی از سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در رابطه با سلامت معنوی فعالیت می کنند، حضور بهم رسانند.

این تفاهم نامه در مراسمی در محل وزارت بهداشت، با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‏‏‏ و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها‏ به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه وزارت بهداشت، حوزه‌های علمیه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه سلامت معنوی و جوانی جمعیت را آغاز می‌کنند.

وزیر بهداشت در حاشیه امضای این سند از طلاب روحانیون و کارشناسان علوم دینی خواست تا در حوزه سلامت معنوی و جوانی جمعیت نظام سلامت را با هر سه ابزار آموزش، پژوهش و تبلیغ یاری دهند.

آیت الله اعرافی هم ضمن تاکید بر تخصصی بودن امور بهداشت و درمان، خواستار نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در ترویج سبک زندگی اسلامی شد و تاثیر این اقدامات ترویجی را در سلامت معنوی مردم قابل توجه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی هم امضای این تفاهم نامه همکاری علمی و آموزشی دو نهاد حوزه و دانشگاه با وزارت بهداشت در حوزه جوانی جمعیت افزایش نسل و سلامت معنوی را زمینه ساز دستاوردهای بزرگ در برخورداری از جامعه‌ای سالم و پویا دانست.